Social Media Leren

Vragen? 026-2202104

  • Home
  • Trainingen
    • Hootsuite training
      • Hootsuite basistraining
      • Hootsuite Professional training
      • Hootsuite Team training
    • Facebook training
    • Twitter training
    • LinkedIn training
    • Google Plus training
  • Cursussen
    • Cursus social media in één dag!
    • Social media voor beginners
    • Social media voor ondernemers
    • Social media voor gevorderden
    • Maatwercursus social media
  • Workshops
    • Workshop Facebook voor 50+
    • Workshop Facebook privacy
    • LinkedIn workshop voor werkzoekenden
  • Contact
    • Over mij

Facebook stopt met aangepaste link preview

Op Facebook en in diverse tools zoals Hootsuite was er de mogelijkheid om de afbeelding, (meta) titel en (meta) omschrijving aan te passen. Dit noemen we de link preview. Voor privé profielen en Facebook groepen kan dit niet meer.

Hootsuite facebook links

Link Preview

De meeste van jullie herkennen dat wel, je plakt een link in een bericht op Facebook en er verschijnt een afbeelding, titel en omschrijving. Dit zijn de ‘Meta-data’ van het bericht op de oorspronkelijke website. In Facebook bestond de mogelijkheid deze data aan te passen.

In de strijd tegen vals nieuws heeft Facebook besloten dat dit niet meer mogelijk is. Op deze manier hoopt Facebook mensen en instanties tegen te werken die misleidende titels in hun link previews plaatsen enkel om zoveel mogelijk verkeer naar hun website te creëren.

Je kent ze vast wel, berichten als: ”Download snel gratis onze E-book!”. Wanneer je op de link klikt is er op de website nergens een e-book download te vinden. Misleidend dus! Een goede zet van Facebook om dit tegen te gaan. Al zullen er ook veel mensen van balen.

Facebook pagina’s

Er is een maar! Voorlopig geldt dit nog niet voor pagina’s, enkel voor privéprofielen en groepen gaat dit per direct in. Maar Facebook geeft zelf aan dat dit uiteindelijk ook voor pagina’s gaat gelden. Dus als paginabeheerder kun je hier beter maar meteen aan wennen, want Facebook kennende zetten ze elk moment de knop om.

Hootsuite

Als je Hootsuite gebruikt betekend dit eigenlijk niet veel meer dan wat je hierboven gelezen hebt. Er is één ding om goed op te letten. Heb je momenteel berichten ingepland met een door jou aangepaste link preview, houdt er dan rekening mee dat deze aanpassing vervalt of komt te vervallen afhankelijk van waar je hem plaatst.

Vragen? Stel ze via de chat rechtsonder op jouw scherm.

Article by Mike Nuijs / Blog, Social Media / facebook Reageer

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

TRAINER EN ADVISEUR

mike nuijs trainer social media leren

mike nuijs op LinkedIn

Wil je teruggebeld worden?

Copyright © 2023 · Education Pro Theme op Genesis Framework · WordPress · Log in